Internetprotocol

Het internetprotocol van het Dalton Lyceum valt onder het gedragsprotocol van OZHW (te vinden op onze website bij de documenten).

In de dagelijkse praktijk wijzen wij leerlingen op de volgende zaken:

 

Wel doen:

  • Ga netjes en verantwoord om met computerapparatuur;
  • Gebruik fatsoenlijke taal en heb respect voor de ander;
  • Wees je bewust van jouw en andermans privacy: internet onthoudt alles en je krijgt wat je erop zet er nooit meer af;
  • Houd je wachtwoorden voor jezelf;
  • Houd je aan de wet: er is auteurs-, beeld- en citaatrecht;
  • Houd school en privé gescheiden;
  • Sla belangrijke gegevens altijd in een centraal systeem op (bijv. in iCloud of Office365);
  • Tijdens de les gebruik je je device alleen voor educatieve doeleinden.

 

Niet doen:

  • Schelden, bedreigen of beschuldigen via social media;
  • Teksten of afbeeldingen plaatsen die jou, een ander of de school benadelen of schaden;  
  • Boodschappen plaatsen vanuit emotie of boosheid;
  • Vertrouwelijke informatie plaatsen;
  • Sites bezoeken met geweld, pornografie of gokmogelijkheden;
  • Reclameboodschappen sturen.

 

Als je…

  • twijfelt: niets plaatsen;
  • deze regels overtreedt, wordt een maatregel opgelegd door de teamleider.

 

Onze leerlingen hebben ook een Office365 account. Via het hieraan gekoppelde mailadres communiceren wij geregeld met de leerlingen. Leerlingen worden dan ook verplicht om dit mailadres actief te beheren.