Het internetprotocol van het Dalton Lyceum valt onder het gedragsprotocol van OZHW (te vinden op onze website bij de documenten).
In de dagelijkse praktijk wijzen wij leerlingen op de volgende zaken:
Wel doen:
- Ga netjes en verantwoord om met computerapparatuur
- Gebruik fatsoenlijke taal en heb respect voor de ander
- Wees je bewust van jouw en andermans privacy: internet onthoudt alles en je krijgt het er nooit meer af
- Houd je wachtwoorden voor jezelf
- Houd je aan de wet: er is auteurs-, beeld- en citaatrecht
- Houd school en privé gescheiden
- Sla belangrijke gegevens altijd op een centraal systeem op (maak b.v. een backup in iCloud of Office365)
- Gebruik Google Apps bewust (o.a. Gmail en Gdrive); het is een public cloud met eigen regels en voorwaarden
- Tijdens de les gebruik je het device alleen voor educatieve doeleinden
Niet doen:
- Schelden, bedreigen of beschuldigen via social media
- Teksten of afbeeldingen plaatsen die jou, een ander of de school benadelen of schaden
- Boodschappen plaatsen vanuit emotie of boosheid
- Vertrouwelijke informatie plaatsen
- Sites bezoeken met geweld, pornografie of gokmogelijkheden
- Reclameboodschappen sturen
Als je…
- Twijfelt: niets plaatsen
- Deze regels overtreedt, wordt een maatregel opgelegd door de teamleider
Verder hebben de leerlingen ook een Office365 account. Via het hieraan gekoppelde mailadres (leerlingnummer@edu.ozhw.nl) zullen wij ook veelvuldig communiceren met de leerlingen. Leerlingen worden dan ook verplicht om dit mailadres actief te beheren.